W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Zasady rejestracji pacjentów do poradni podstawowej opieki zdrowotnej.

  1. Ogólne zasady rejestracji.
    1) Rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy poradni podstawowej opieki zdrowotnej w godzinach 7:30 – 17:45.
    2) Pacjent może zarejestrować się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem upoważnionej osoby trzeciej, lub elektronicznie za pośrednictwem poczty e-mail.
    Wymagane dokumenty:
    1) Dowód tożsamości,
    2) Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta, w sytuacji kiedy będzie miał zastosowanie.

  2. Ustalanie terminu wizyty.
    1) Pacjenci rejestrujący się rano w danym dniu z dolegliwościami nagłymi są przyjmowani w dniu bieżącym. Inni pacjenci są zapisywani do terminarza zgodnie z kolejnością przyjęć do danego lekarza POZ.
    2) Pacjentowi wyznaczany jest termin wizyty, wraz ze wskazaniem godziny.
    Dzień i godzina uzyskania świadczenia powinny być uzgodnione w miarę możliwości z pacjentem. Wskazanie pacjentowi dnia i godziny udzielenia świadczenia powinno korelować z harmonogramem udzielania świadczeń przez danego lekarza POZ.
    W harmonogramie w miarę możliwości powinny być wydzielone miejsca dla pacjentów rejestrujących się w danym dniu rano z kolejki przed kartoteką, oraz miejsca dla pacjentów rejestrujących się z wyprzedzeniem w kartotece jak również miejsca dla pacjentów obsługiwanych w danym dniu, którym wyznaczony zostaje termin kolejnej wizyty.
    Pacjent który zostaje zarejestrowany poprzez wpisanie do harmonogramu przyjęć otrzymuje informację na piśmie (np na odpowiedniej karteczce) dotyczącą terminu wizyty.
  3. Ważne informacje
    1. Świadczenie udzielane jest pacjentowi, który posiada aktualną deklarację wyboru lekarza POZ.
    1.1 Istnieje możliwość udzielenia świadczenia pacjentowi spoza listy pacjentów poz tutejszego zakładu w przypadkach pilnych, kiedy nie jest możliwe udzielenie świadczenia przez lekarza poz do którego pacjent jest zapisany. Świadczenia takie, udzielane w sytuacjach pilnych, mają charakter doraźny – pacjent któremu udzielono takiego świadczenia musi kontynuować leczenie u swojego lekarza POZ. Podobnie istnieje możliwość udzielenia świadczenia osobie spoza Polski a zamieszkałej i ubezpieczonej w kraju Unii Europejskiej posiadającej kartę EKUZ. Takie świadczenie może mieć również tylko charakter doraźny - pacjent musi kontynuować leczenie w kraju Unii, w którym posiada ubezpieczenie jeżeli stan zdrowia pozwoli mu na podróż z powrotem do kraju wyjściowego.
    2. W przypadku rezygnacji przez pacjenta z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu, obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.
    3. Pacjent w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia może być przyjęty w trybie nagłym, czyli w dniu zgłoszenia z pominięciem obowiązujących procedur . Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.

Data dodania: 29 września 2022