W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Projekt jasielskich licealistów

Jasielscy licealiści wychodzą z inicjatywą projektu dotyczącego praw i obowiązków uczniów w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii 

- Wyszliśmy z inicjatywą tego projektu, ponieważ wspólnie całą grupą stwierdziliśmy, że tematyka edukacji prawnej uczniów jest istotnym problem, który dotyka nas i naszych rówieśników. Uważamy, że podejmuje się za mało działań w tym temacie i powinno się zwiększać świadomość prawną, która jak się okazuje jest na stosunkowo niskim poziomie. Dlatego postanowiliśmy założyć nasz projekt Bona Fide - mówi Krzysztof Ramut uczestnik projektu.

- Wiele osób z naszego otoczenia wraz z rozpoczęciem naszego projektu pytało nas co będziemy z niego mieć. Jednak najważniejszą korzyścią z całego projektu jest zdobyta wiedza i doświadczenie. Nawiązujemy partnerstwa, uczymy się pracy w zespole, opracowujemy nasz plan budżetu i wiele innych zadań, które pozwalają nam na zdobycie cennych umiejętności przydatnych w życiu codziennym. Jednak największą satysfakcję, a także motywację daje nam fakt, że możemy przyczynić się dla społeczeństwa, zrobić coś dobrego, a przy okazji poszerzać przy tym wiedzę - mówi Patrycja Wąsik, jedna z uczestniczek zespołu.

- Szkoła jest miejscem gdzie kształtuje się osobowość, rozwijają umiejętności społeczne i formują się wartości. Dlatego tak istotne jest, aby uczniowie mieli świadomość swoich praw i obowiązków wobec szkoły, nauczycieli i siebie nawzajem. Jest to temat bardzo istotny, ponieważ ma wpływ na rozwój, samopoczucie, poziom bezpieczeństwa - dodaje Laura Tomaszewska współorganizatorka projektu.

O projekcie:

Realizacji projektu podjęła się grupa licealistów z 2 LO w Jaśle, którzy w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii utworzyli projekt o nazwie Bona Fide, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy uczniów w zakresie ich praw oraz obowiązków.

W ramach projektu uczniowie zorganizowali m.in. spotkanie z panią mecenas w swojej szkole, która jest specjalistą ds. edukacji prawnej. Dzięki ich zaangażowaniu uczniowie uzyskali dostęp do wiedzy eksperckiej oraz możliwość lepszego zrozumienia działającego w naszym kraju systemu prawnego.

Efekty projektu są widoczne nie tylko w postaci lepszej atmosfery w szkole, ale także w postawach i zachowaniach uczniów. Świadomość swoich praw i obowiązków sprawia, że są oni bardziej odpowiedzialni za swoje działania, a także bardziej zaangażowani w życie szkolne.

Projekty edukacyjne dotyczące praw i obowiązków uczniów są niezwykle istotne dla budowania pozytywnej szkolnej rzeczywistości. Dają one uczniom narzędzia do rozwoju osobistego oraz budowania świadomego i odpowiedzialnego społeczeństwa. Dlatego też warto kontynuować i rozwijać tego typu inicjatywy, aby szkoła była miejscem, w którym każdy uczeń czuje się bezpiecznie i akceptowane.

O olimpiadzie:

Zwolnieni z Teorii to platforma dla studentów i licealistów do tworzenia własnych projektów społecznych.

Każdy, kto ukończy projekt w ramach Zwolnionych z Teorii, zdobywa międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez Project Management Institute ATP.

Aby ukończyć projekt, należy zebrać zespół (2-10 osób), a następnie wymyślić pomysł, który później grupa zrealizuje w rzeczywistości. Na platformie każdy zespół musi przejść przez 4 etapy realizacji projektu - Inicjację, Planowanie, Realizację i Zakończenie.

Po przejściu na etap Planowania, każdy ma czas od 1 do 8 miesięcy na realizację projektu. Za ukończony projekt uznaje się taki, który uzyskał odpowiednie minimum beneficjentów w zależności od formatu. 



Data dodania: 14 kwietnia 2024