W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

„Jak reagować na przemoc? Rozpoznaj, zareaguj, zatrzymaj”

     Uczniowie klasy 4 naszej szkoły uczestniczyli w wyjątkowej lekcji online pt. „Jak reagować na przemoc? Rozpoznaj, zareaguj, zatrzymaj” zorganizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach ogólnopolskiej kampanii Dzieciństwo bez Przemocy.

Czego dotyczyły zajęcia?

      Lekcja była skierowana do dzieci i miała na celu:
- wyjaśnienie, czym jest przemoc rówieśnicza i jakie może przybierać formy (fizyczna, słowna, psychiczna, cyberprzemoc),
- omówienie ról osób zaangażowanych w sytuacje przemocy – osoby doświadczającej, sprawcy oraz świadków,
- pokazanie, jak stawiać zdrowe granice, reagować w trudnych sytuacjach i gdzie szukać pomocy.

Dlaczego to ważne?

     Zajęcia prowadzone przez specjalistkę z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę miały na celu rozwijanie empatii, budowanie bezpiecznej atmosfery w klasie oraz wzmacnianie umiejętności radzenia sobie z przemocą. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusjach, odpowiadali na pytania w formie quizu multimedialnego, dzielili się swoimi przemyśleniami i uczyli się, jak być wsparciem dla innych. Nasza szkoła wspiera działania na rzecz bezpiecznego dzieciństwa. Jesteśmy dumni, że nasi uczniowie mogli wziąć udział w tej wartościowej inicjatywie. Wierzymy, że zdobyta wiedza pomoże im lepiej rozumieć relacje rówieśnicze i reagować w sytuacjach wymagających odwagi i empatii.

     Osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie zajęć byli: pedagog specjalny Urszula Jach-Byczek oraz wychowawca klasy Wioleta Mikoś.
                                                                                                               

Data dodania: 29 października 2025