INFORMACJA OD POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W JAŚLE
Drodzy Mieszkańcy Gminy Kołaczyce!
Powiatowy Urząd Pracy w Jaśle informuje, że z dniem 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r., poz. 620), która wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca.
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r., poz. 902) tj.:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Ofertę pracy można złożyć elektronicznie poprzez dedykowany e-formularz dostępny na stronie praca.gov.pl, który po wypełnieniu jest automatycznie przekazywany do wskazanego
urzędu pracy. W tym celu należy założyć konto na portalu praca.gov.pl.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: 134435435, 134435462 lub osobistego pok. 123, 118 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło.
Data dodania: 20 czerwca 2025