W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Obowiązki właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi

Przypominamy !


Właściciele nieruchomości niezamieszkałych nie zostali  objęci  nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi dlatego też powinny spełniać wymagania określone w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach


Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: sklepy, placówki usługowe, warsztaty rzemieślnicze, lokale gastronomiczne, pensjonaty, hotele, biura, hurtownie, magazyny, zakłady przemysłowe, ogródki działkowe, działki rekreacyjne, szkoły, cmentarze, obiekty użyteczności publicznej itp.

Ze względu na powyższe właściciele/zarządcy nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są posiadać, stosowną umowę na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z uprawnionym podmiotem (firmą wpisaną do rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Kołaczyce) – wykaz firm znajduje się na stronie internetowej https://bip.gminakolaczyce.pl/ w zakładce Gmina -  Gospodarka odpadami-Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miejska w Kołaczycach ustaliła w drodze uchwały górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych za usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych (Uchwała NR XIX/137/2020 RADY MIEJSKIEJ W KOŁACZYCACH z dnia 29 kwietnia 2020 r ). Podmioty świadczące na terenie Gminy Kołaczyce usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych nie mogą przekroczyć górnych stawek opłat wykazanych w w/w uchwale.

Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z prowadzonej działalności gospodarczej!


Posiadanie stosownej umowy oraz dowodów płacenia za usługi jest wymagane przepisami prawa i podlega kontroli.


Do pobrania:

Uchwała sprawie ustalenia górnych stawek opłat za odbiór odpadów komunalnych ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy oraz górnej stawki opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.pdf

Data dodania: 06 lipca 2022