Obowiązki właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
Przypominamy !
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych nie zostali objęci nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi dlatego też powinny spełniać wymagania określone w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: sklepy, placówki usługowe, warsztaty rzemieślnicze, lokale gastronomiczne, pensjonaty, hotele, biura, hurtownie, magazyny, zakłady przemysłowe, ogródki działkowe, działki rekreacyjne, szkoły, cmentarze, obiekty użyteczności publicznej itp.
Ze względu na powyższe właściciele/zarządcy nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są posiadać, stosowną umowę na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z uprawnionym podmiotem (firmą wpisaną do rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Kołaczyce) – wykaz firm znajduje się na stronie internetowej https://bip.gminakolaczyce.pl/ w zakładce Gmina - Gospodarka odpadami-Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miejska w Kołaczycach ustaliła w drodze uchwały górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych za usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych (Uchwała NR XIX/137/2020 RADY MIEJSKIEJ W KOŁACZYCACH z dnia 29 kwietnia 2020 r ). Podmioty świadczące na terenie Gminy Kołaczyce usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych nie mogą przekroczyć górnych stawek opłat wykazanych w w/w uchwale.
Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi z prowadzonej działalności gospodarczej!
Posiadanie stosownej umowy oraz dowodów płacenia za usługi jest wymagane przepisami prawa i podlega kontroli.
Do pobrania:
Data dodania: 06 lipca 2022