W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

PROJEKT: "CZAS ZAWODOWYCH ZMIAN"

Szanowni Państwo!

Consultor Sp. z o.o. w partnerstwie z Podkarpacką Agencją Konsultingowo Doradczą Sp. z o.o. informuje, że rozpoczęto realizację projektu „Czas zawodowych zmian!”.

Projekt „Czas zawodowych zmian!” jest realizowany w ramach Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027. Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz przystosowywania pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian. Działanie FEPK.07.08 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych pracowników oraz przedsiębiorców, Priorytet FEPK.07 kapitał ludzki gotowy do zmian, Program Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027. Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach EFS+.

Okres realizacji projektu: 01.05.2025 r. – 30.04.2026 r.

Głównym celem projektu jest wsparcie 90 pracowników zagrożonych zwolnieniem, przewidzianych do zwolnienia lub zwolnionych z przyczyn nie dotyczących pracownika oraz osób odchodzących z rolnictwa, poprzez kompleksowe wsparcie, tym poprzez m.in. współpracę z firmami poszukującymi pracowników ze spersonalizowanymi umiejętnościami lub możliwością przebranżowienia. Cel zostanie osiągnięty poprzez zaplanowane kompleksowe działania na obszarze CAŁEGO województwa podkarpackiego w terminie 05.2025-04.2026r.

Cele szczegółowe:

  1. Działania zmierzają do zdiagnozowania potrzeb, a w konsekwencji do realizacji wyznaczonej ścieżki działań, stworzenie IPD u 90 os poprzez realizację zadania 1.
  2. Wsparcie procesu aktywnego poszukiwania pracy w rozwiązania problemu zawodowego jakim jest brak zatrudnienia/ zagrożenie utraty przez realizację zadania 3 u 90 osób.
  3. Wzrost umiejętność poruszania się po rynku pracy i samodzielnego poszukiwania pracy poprzez realizację zadania 2 u 90 osób.
  4. Określenie potencjału zawodowego Uczestników Projektu, zwłaszcza w obszarze predyspozycji osobowościowych, uzdolnień, zainteresowań, potrzeb i wartości. Wzrost motywacji i wiary we własne możliwości poprzez realizację zadania 4 u 50 osób.
  5. Uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy u 72 osób poprzez realizację zadania 5.
  6. Wzrost praktycznych, zdobycie doświadczenia, umiejętności wymaganych do wykonywania zawodu, do których posiada się predyspozycje u 50 osób poprzez realizację zadania 6.

Działania zaplanowane w ramach Projektu ułatwią pracownikom płynne przejście do innej formy aktywności zawodowej i uchronią ich przed stanem długotrwałego bezrobocia.

Grupa docelowa:

Projekt skierowany jest do 90 (54K) pracowników zagrożonych zwolnieniem, przewidzianych do zwolnienia, zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracownika oraz osoby odchodzące z rolnictwa z obszaru województwa podkarpackiego, które uczą się lub/i pracują lub/i zamieszkują one na obszarze CAŁEGO woj. podkarpackiego w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny. Uczestnik Projektu jest osobą bezpośrednio korzystająca z interwencji EFS+ w wieku 15-89 lat.

Wsparcie będzie skierowane w pierwszej kolejności do osób, które utraciły zatrudnienie w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu, a także pracowników znajdujących się w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego.

Zaprasza się w szczególności:

  • Kobiety,
  • Osoby w wieku 50+,
  • Osoby z niepełnosprawnościami,
  • Osoby, które utraciły zatrudnienie w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu, a także pracowników znajdujących się w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego.

Główne rezultaty projektu:
Liczba osób, które w wyniku realizacji wsparcia z zakresu outplacementu/poprawy środowiska pracy podjęły pracę lub kontynuowały zatrudnienie – 65os.
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 58 os.

W ramach wsparcia zapewniona jest możliwość skorzystania z usług:

  • Identyfikacja potrzeb UP wraz z opracowaniem lub aktualizacją dla każdego UP Indywidualnego Planu Działania,
  • Pośrednictwo pracy,
  • Poradnictwo zawodowe,
  • Poradnictwo psychologiczne,
  • Szkolenia prowadzące do uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy,
  • Staże – inicjatywy przygotowujące do podjęcia zatrudnienia,

a ponadto:

  • materiały szkoleniowe dostępne w formie elektronicznej z możliwością powiększenia druku lub odwrócenia kontrastu;
  • zewnętrzne egzaminy po szkoleniach;
  • poczęstunek (przerwę kawową) oraz ciepły posiłek (2 dania) w trakcie trwania zajęć grupowych;
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat/zaświadczenie potwierdzające zdobycie kwalifikacji/kompetencji;
  • zapewniamy możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego, asystenta osoby z niepełnosprawnością ruchową oraz możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej;
  • dokumenty rekrutacyjne są dostępne formie elektronicznej z możliwością powiększenia druku lub odwrócenia kontrastu;
  • zwrot kosztów dojazdu w przypadku realizacji usług poza miejscem zamieszkania Uczestnika/czki oraz pokrycie kosztów opieki nad dzieckiem lub inna osobą potrzebującą;
  • materiały biurowe takie jak: teczka, notes, długopis, pendrive;
  • ubezpieczenie NNW dla Uczestników/-czek projektu odbywających staże zawodowe,
  • stypendium stażowe dla osób skierowanych do odbycia stażu.

Biura projektu dostosowane architektonicznie do osób z niepełnosprawnościami: tj. szerokość drzwi – 90 cm, oznaczenie tras, brak stopni i progów, dostęp do windy, platformy przy schodowej oraz dostępna toaleta, możliwość pokonania schodów dzięki szynom najazdowym, dzwonek przed wejściem do budynku, możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej, parking, w tym miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Link: www.czaszawodowychzmian.consultor.pl


Biura projektu:

  • Consultor sp. z o. o. Ul. 3ego Maja 101A, 38-200 Jasło
  • Podkarpacka Agencja Konsultingowo Doradcza Sp. z o.o.
    - Ul. Staszica 7, 38-200 Jasło
    - Ul. Lwowska 18, 38-500 Sanok
    - Ul. 1 Maja 10, 38-700 Ustrzyki Dolne
  • Tel.  883 331 417
  • Tel. (81) 745-41-91

Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.

Data dodania: 03 września 2025