Deklaracja dostępnosci
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołaczycach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://kolaczyce.pl/artykuly/830/gminny-osrodek-pomocy-spolecznej-w-kolaczycach, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2013-12-19
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-31
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-31
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- zdjęcia nie posiadają opisów i alternatywnego tekstu
- niektóre załączniki są w postaci skanu
Na stronie internetowej podmiot zamieszcza informacje na temat swojej działalności w tekście łatwym do czytania, natomiast brak jest tekstu odczytywalnego maszynowo i nagrań w języku migowym.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dostępność cyfrowa
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Małgorzata Lechwar, adres poczty elektronicznej gops@gopskolaczyce.pl lub gopskolaczyce@kolaczyce.naszops.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 44 605 87. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kołaczycach prowadzą dwa wejścia. Wejście od strony ul. Burmistrza Wiejowskiego posiada barierę architektoniczną dla osób niepełnosprawnych (tj. poruszających się na wózku inwalidzkim), ponieważ za drzwiami znajdują się schody bez podjazdu dla wózków inwalidzkich. Brak jest również windy.
Drzwi od strony ul. Rynek znajdują się na poziomie chodnika, a ich szerokość umożliwia wjazd osobom na wózkach. Pomieszczenia GOPS mieszczą się na parterze, a tym samym są dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Szerokość drzwi wewnętrznych w budynku, jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Ośrodek nie posiada własnego parkingu, możliwym jest natomiast zaparkowanie bezpośrednio pod budynkiem, na parkingu publicznym, na którym wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku zostały zastosowane środki techniczne celem wprowadzenia usprawnień natury technicznej w ramach pomieszczeń w budynku tj. tablice z napisami w alfabecie Braille’a informujące o rozkładzie pomieszczeń w budynku tzw. tyflomapy, a także ścieżki prowadzące i oznakowanie poziome dla niewidomych.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem sposobów komunikowania się m.in. kontakt za pomocą poczty elektronicznej, przesyłanie faksów, przesyłanie wiadomości tekstowych.
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej brak jest urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących tj. pętli indukcyjnych, systemu FM, systemu na podczerwień (IR) oraz systemu Bluetooth.
W budynku nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, istnieje natomiast możliwość obsługi osób słabosłyszących lub niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty klienta.
Informacja o dostępie alternatywnym
Możliwość zapewnienia przez podmiot publiczny dostępu alternatywnego zachodzi w przypadku braku dostępności zgodnie z art. 6 UzD, który określa minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. Jeśli z przyczyn głównie technicznych nie ma możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępu.
Podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny np. w formie wsparcia innej osoby w poruszaniu się po budynku, możliwość umówienia spotkania w miejscu dostępnym architektonicznie, pomoc w odczytaniu informacji itp.