W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Dzień Świadomości Dysleksji

Dysleksja jest najczęściej obserwowanym zaburzeniem rozwoju poznawczego u dzieci i dotyczy nawet 12 procent, spośród wszystkich uczniów w polskich szkołach.

Dysleksja rozwojowa to trudności w uczeniu się, które pojawiają się już od urodzenia. Oczywiście problem ten nie oznacza, że dziecko jest mniej inteligentne, czy nieprawidłowo się rozwija. Problem ten występuje również u dzieci o prawidłowym rozwoju, które potrafią w testach inteligencji osiągać bardzo wysokie wyniki.

Terapia zmniejsza trudności w nauce, ale dyslektykiem pozostaje się do końca życia. Zaburzenia dyslektyczne można natomiast skorygować, dzięki czemu dziecko lepiej funkcjonuje w dorosłym życiu, jednak potrzebna jest systematyczna i wytrwała praca.

Dzieci z dysleksją są często nieśmiałe i czują się niepewnie wśród rówieśników. Uczucie bezradności wywołuje lęk przed porażką i kolejnymi niepowodzeniami. Często dzieci takie nie wierzą we własne możliwości i siły, czy osiągnięcie sukcesu. Wielu dyslektyków ma problemy z koncentracją i szybko się męczą w czasie nauki.

Musimy  pamiętać, że niejednokrotnie to, co nam przychodzi z łatwością może być dużym problemem dla innych. Celem akcji informacyjno- praktycznej, przeprowadzonej  06.10.2023r. w naszej szkole było zapoznanie się z podstawowymi informacjami o dysleksji (plakaty) oraz sprawdzenie swoich umiejętności językowych poprzez „zadania do urwania”.

Oprac. p. Monika Kapitan

Data dodania: 09 października 2023