Dzień Świadomości Dysleksji
Dysleksja jest najczęściej obserwowanym zaburzeniem rozwoju poznawczego u dzieci i dotyczy nawet 12 procent, spośród wszystkich uczniów w polskich szkołach.
Dysleksja rozwojowa to trudności w uczeniu się, które pojawiają się już od urodzenia. Oczywiście problem ten nie oznacza, że dziecko jest mniej inteligentne, czy nieprawidłowo się rozwija. Problem ten występuje również u dzieci o prawidłowym rozwoju, które potrafią w testach inteligencji osiągać bardzo wysokie wyniki.
Terapia zmniejsza trudności w nauce, ale dyslektykiem pozostaje się do końca życia. Zaburzenia dyslektyczne można natomiast skorygować, dzięki czemu dziecko lepiej funkcjonuje w dorosłym życiu, jednak potrzebna jest systematyczna i wytrwała praca.
Dzieci z dysleksją są często nieśmiałe i czują się niepewnie wśród rówieśników. Uczucie bezradności wywołuje lęk przed porażką i kolejnymi niepowodzeniami. Często dzieci takie nie wierzą we własne możliwości i siły, czy osiągnięcie sukcesu. Wielu dyslektyków ma problemy z koncentracją i szybko się męczą w czasie nauki.
Musimy pamiętać, że niejednokrotnie to, co nam przychodzi z łatwością może być dużym problemem dla innych. Celem akcji informacyjno- praktycznej, przeprowadzonej 06.10.2023r. w naszej szkole było zapoznanie się z podstawowymi informacjami o dysleksji (plakaty) oraz sprawdzenie swoich umiejętności językowych poprzez „zadania do urwania”.
Oprac. p. Monika Kapitan
Data dodania: 09 października 2023