W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Edukacja na rozdrożu. W trosce o polskie dzieci i młodzież

10 kwietnia 2024r. w Warszawie odbyła się  II debata na temat „ Edukacja na rozdrożu. W trosce o polskie dzieci i młodzież”. Delegacja nauczycieli z Publicznej Szkoły Podstawowej w Kołaczycach miała możliwość uczestniczenia w tym wydarzeniu.

Była to debata ekspercka na temat problemów psychicznych i emocjonalnych dzieci i młodzieży w polskim systemie oświaty. Celem tej debaty było rozpoznanie przyczyn problemów emocjonalnych dzieci i młodzieży oraz zdefiniowanie sposobów ich rozwiązania.

Tematy które zostały poruszone:

·   Przyczyny i skutki chorób psychicznych, prób samobójczych i samobójstw dzieci i młodzieży; warunki leczenia w Polsce,

·  Dlaczego dzieci i młodzież nie radzą sobie z emocjami?

·  Zagrożenie ze strony technologii cyfrowej i sztucznej inteligencji.

Argumenty, tezy, uwagi, spostrzeżenia były przedstawiane z perspektywy nauczycieli, lekarzy, rodziców, uczniów i ekspertów.

Na debatę zostali zaproszeni: urzędnicy państwowi, parlamentarzyści, członkowie struktur pozarządowych, fundacji, stowarzyszeń, związków zawodowych, nauczyciele, rodzice, opiekunowie i wszyscy ludzie, którym na sercu leży dobro polskich dzieci i młodzieży.

Wnioski zostaną przekazane gremiom odpowiedzialnym za kreowanie polityki oświatowej naszego państwa, w tym Prezydentowi RP, Sejmowej Komisji Edukacji, Senatowi, MEN, kuratorom,  dyrektorom szkół, samorządom.

Oprac. p. Beata Witalis

Data dodania: 12 kwietnia 2024