W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Panel ułatwień dostępu
Kontrast
Powiększanie tekstu
Podświetlanie linków
Odstępy między tekstem

Wycieczka edukacyjna klas trzecich z programu: „Poznaj Polskę”

28 października (w piątek), odbyła się wycieczka edukacyjna do Krakowa, w której wzięli udział uczniowie klas III (30 osób) dofinansowana w kwocie 5000 złotych z ministerialnego programu: „Poznaj Polskę”.
Dnia 28 października 2022r. uczniowie klas trzecich naszej szkoły, wraz z opiekunami p. L. Jedziniak,        p. W. Nowak, p. A. Nowak, brali udział w wycieczce edukacyjno – integracyjnej, dofinansowanej z ministerialnego programu: „Poznaj Polskę”. Naszą podróż po Krakowie rozpoczęliśmy od podziwiania Wisły. Z panią przewodnik udaliśmy się na Zamek Królewski, zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską – miejsce koronacji królów Polski, jak również krypty, gdzie pochowano wielu władców. Mieliśmy okazję obejrzeć dzwon Zygmunta i posłuchać historii związanej z tym obiektem. Kolejnym punktem wycieczki była stara jama smoka wawelskiego, w której poznaliśmy legendę o Smoku Wawelskim oraz podziwialiśmy pomnik współczesnego ziejącego ogniem smoka. Zamek zrobił na nas ogromne wrażenie. Potem ruszyliśmy na rynek. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki z pięknym ołtarzem Wita Stwosza, mogliśmy ujrzeć ceremonię otwarcia ołtarza. Wysłuchaliśmy także sławnego hejnału. Pani przewodnik zapoznała nas z legendą o dwóch braciach, którzy budowali wieżę kościoła. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. Następnym przystankiem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. Podczas wycieczki przechodziliśmy obok Domu Jana Matejki oraz Pałacu Biskupiego, nierozerwalnie związanego z papieżem Janem Pawłem II. Pod oknem z wizerunkiem Ojca Świętego, dowiedzieliśmy się więcej o Janie Pawle II. Odwiedziliśmy również Żywe Muzeum Obwarzanka, w którym poznaliśmy proces produkcji obwarzanka i mieliśmy okazję własnoręcznie wykonać wypiek. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się na pyszny obiad. W drodze powrotnej  dzieliliśmy się naszymi wrażeniami.